Todorović o ToMontenegro: Za državu je ovo investicija, ne trošak; Prva linija ka Beogradu

 Todorović o ToMontenegro: Za državu je ovo investicija, ne trošak; Prva linija ka Beogradu

Foto: gov.me

Cilj je da napravimo novu modernu avio kompaniju koja će biti zasnovana na tržišnim principima, model koji će biti održiv, kazao je izvršni direktor Predrag Todorović na predstavljanju ciljeva nove avio kompanije ToMontenegro. On je naveo da će linija od Podgorice ka Beogradu vjerovatno biti prva koja će biti otvorena. Kazao je da će kompetentnost biti jedina vrijednost pri zapošljavanju, piše FOS Media.

Na pres konferenciji govorili su izvršni direktor Predrag Todorović i član odbora direktora Pavle Tripković. 

“Crna Gora je preko 25 godina je imala avio kompaniju, sada je trenutak za novi početak. Cilj je da napravimo novu modernu avio kompaniju koja će biti zasnovana na tržišnim principima, model koji će biti održiv. Ovo je jedan novi početak. Mi težimo da budemo otvoreni da napravimo jednu kompaniju koja će biti samoodrživa u narednih 10 godina. Imati avio kompaniju je potreba. Želimo da građani CG imaju povezanost sa svijetom, i da avio kompanija bude privredni oslonac, prije svega turizma. Bitno je da država ima jednu avio kompaniju koja će biti oslonac privrednog rasta u narednim godinama“, kazao je Todorović.

On je istakao da je za državu je ovo investicija, ne trošak. “Mi treba da biznis model da napravimo da model bude samoodrživ, i da državi vraća novac“, naveo je on.

Od čega počinjemo

“Kupili smo dva aviona Montengro erlajnsa, nisu bili vlasništvo, nego u floti MA“, kazao je Todorović.

“Kada imate avion u svojoj floti, duplo je jeftinije od iznajmljivanja aviona na deset godina“, kazao je on.

“Niko ne pravi avio kompaniju da ima dva aviona, imaćemo i tri i četiri i tako dalje…“, kazao je Todorović.

“Bitno je da ljudi znaju da mi pravimo jednu zdravu strukturu, koja je napravljena po tržišnim principima, jedini kriterijum pri zapošljavanju biće kompetentnost. Napravićemo opise radnih mjesta koji su nam potrebni. Ljudi iz MA koji budu željeli da rade, da dijele vrijednosti kao što su rad, želja za uspjehom… imaće otvorena vrata“, kazao je on. Dodao je da su oni kompetentniji u odnosu na sve druge ljude.

“Za svakodnevno poslovanje treba da se oslanjamo na svoj biznis model, a ne na državu“, istakao je Todorović.

“Naš cilj  je da napravimo stabilnu kompaniju, a ne do maja, juna… Napraviti jednu zdravu priču koja će biiti ponos CG“, kazao je Todorović.

Kada će početi da radi

“Zadali smo sebi cilj da budemo operativni prije ljeta, radimo sve što možemo da postignemo. Ima dana kada radimo 20 sati dnevno. Neke stvari ne zavise samo od nas. Treba ispoštovati regulative kako od naših institucija tako i evropskih… Nadamo se da ćemo biti operativni do ljeta“, naveo je on.

Koliko ljudi će biti zaposleno u prvoj fazi, je li PG-BG linija prva za otvaranje

“Ne bih licitirao sa brojkama, imamo dva aviona, pregovarao za treći, ne vidim to kao neki problem, koliko će biti ljudi u kom trenutku, nećemo ostati da funckionišemo sa dva aviona, to nije isplativo… To zavisi i od nas, i od tržišta, da smo sada operativni, i da imamo pet aviona, kompletns Zapadna Evropa je zatvorena. Imamo tu liniju BG-PG koja je zanimljiva, da letimo, imali bismo samo gubitke…“, kazao je on.

“Ta ruta je vrlo profitabilna, naravno da ćemo sa tim početi“, kazao je Todorović govoreći o ruti PG-BG.

Da li će 30 miliona biti dovoljno za funkcionisanje kompanije, šta ćete naslijediti od MA, koja prava

“To je osnivački kapital koji se neće mijenjati, država računa da ćemo sa tim napraviti održi model. Država je procijenila da možemo napraviiti sa tim održivi model, mi vjerujemo da je tako“, kazao je Todorović.

“Prava i ugovori od MA sa raznim dobavljačima je vrlo kompleksno, mi pokušavamo da napravimo uvid u cijelu situaciju. Mi ne pravimo kompaniju skroz od nula, to bi bilo vrlo prosto, već od nečega što već postoji. Ta struktura ima svoje mane ali i izuzetne kvalitete. Mi nećemo gledati ko je šta pogriješio, bitno je da shvatimo šta se desilo, koje su bile grečke da ih mi ne bismo ponavljali“, naveo je on. 

“Svi piloti MA će imati priliku da se zaposle, ali preduslov neće biti ni to ni partijska pripadnost, jedini kriterijum će biti kompetentnost“, kazao je on.

Koje slotovi ćete tražiti za obnavljanje

“To će zavisiti od broja aviona kojim ćemo raspolagati. Skupi slotovi su jedna stvar koji treba dobro razmotriti da li nam treba“, naveo je on.

Da li je ToMontengro upisan u Centralni registar privrednih subjekata

“Registrovana je firma i to se lako može utvrditi na sajtu crps.me, mislim da je bio datum podnošenja dokumentacije 4. ili 5. februar“, kazao je član odbora direktora Pavle Tripković. 

Stanje aviona

“Prvi avion je u operativnom stanju, 2019. je izvršen remonst, taj avion je operativan u narednih sedam-osam godina, drugi avion ima jedan motor koji je operativan u narednih sedam-osam godina, a drugom je potreban meadlife remont“, pojasnio je Todorović.

“Kada to bude gotovo, mi imamo dva aviona potpuna operativna. Mi smo ovim postupkom pomogli državi da uštedi jako veliki novac, i napravili smo bazu avijacije za razvoj avio kompanije u narednih osam do deset godina“, dodao je on.

Radiće bez naknada

“Dogovorili smo da se radi bez naknada. Obratićemo se Agenciji za sprečavanje korupcije je li to u sukob interesa, ako bude negativan odgovor, naknade ćemo proslijediti kome to bude treba. To je naš pokazatelj društvene odgovornosti“, kazao je Tripković govoreći o naknadama za članove odbora direktora.

Kad će prodaja karata

“Čim bude jasno kada ćemo da letimo, gdje ćemo da letimo, počećemo da prodajemo karte… Imamo previše nepozantih elemenata da bismo sa sigurnošću mogli da kažemo gdje ćemo da letimo“, kazao je Todorović.

Opozicija tvrdi da nije bilo zakonskog osnova da se kupe dva aviona. Komentar?

“Ovo pitanje je analizirano, naš stav smo donijeli, i provjerili smo to sa nadležnim direktarotm za javne nabavke, To Montenegro nije obveznik javnih nabavki, nije bilo potrebe da se radi javni tender za kupovinu“, kazao je Tripković.

O cijenama karte PG-BG 

“Naravno da će početkom operacije To Montenegro spustiti na onaj tržišni nivo na koji smo navikli, neće biti na ovom nivou kao sad, biće na nivou od ranije, to je činjenica“, kazao je Todorović.

Avatar

Portal Bar

Pročitajte još