„Svetac“ izrezan za million dolara, a „Vronski“ čeka uposlenje

 „Svetac“ izrezan za million dolara, a „Vronski“ čeka uposlenje

Kolike su šanse da „crnogorski prozor u svijet“, pomorsku vezu Crne Gore i Italije na liniji Bar –Bari – Bar, otvori putnički brod “Vronskiy” star 42 godine, koliko je imao “Sveti Stefan 2” kada je izgubio klasu, za sada ne komentarišu ni iz državne kompanije “Barska plovidba”, niti iz resornog ministrstva. Licitiranje feribota “Vronskiy” povlači podsjećanje na “potapanje” poslednjeg putničkog broda pomorske kompanije iz Bara.

Prije tridesetak dana u Luku Bar je uplovio feribot “Vronskiy”, i kako nam je rečeno u Lučkoj kapetaniji “brod je u raspremi”, a planirano je da ostane 91 dan.

Na gatu 5 “Vronskiy” čeka sledeće uposlenje. Portal Bar saznaje da je cijena broda oko dva
miliona eura. Feribot „Vronskiy“ može da preveze 1. 256 putnika, ima 220 kabina, mjesta za 354 automobila srednje veličine i 28 kamiona sa prikolicom. Brod je dužine 131, 60 metara i širine 22 metra, a plovi pod zastavom Kipra.

„Vronskiy“ čeka uposlenje, Foto: arhiva Portala Bar

Navedene karakteristike odgovaraju dosadašnjim potrebama linije Bar –Bari-Bar koju je do prije četri godine povezivao feribot “Sveti Stefan 2”. Podsjetimo, iz Barija u Bar feribot “ Sveti Stefan 2” poslednji put je uplovio 3. decembra 2016. godine.

Putnički brod “Sveti stefan 2” (42 godine) nije mogao obnoviti klasu, kako su tada obavještvali
iz “Barska plovidba”. Zbog kritike javnosti usled gubitka jedine redovne pomorske linije Bar
–Bari-Bar, iz ove pomorske kompanije često se čulo “linija nije rentabilna”.
Međutim, shodno potrebama date situacije izjave tadašnjih čelnika kompanije ipak su bile
kontradiktorne pa u analima su ostale zabilježene i sledeće konstatacije menadžmenta: “Zarada
koju je „Barska plovidba“ imala na relaciji Bar – Bari – Bar tokom ljetnjih mjeseci pokrivala je
troškove linije za cijelu godinu. „Sveti Stefan 2“ u avgustu 2015. godine je na liniji Bar – Bari – Bar
imao 23 povratna putovanja. U osmom mjesecu „Svetac“ je prevezao 14.768 putnika, 2.819
automobila, 205 kamiona i 11 trejlera”.
Na liniji Bar – Bari –Bar u 2105. brodom “Sveti Stefan 2 “ je prevezeno 39.198 putnika, a za 11
mjeseci 2016. godine oko 37.000 putnika
U moru nerazjašnjenih kombinatorika tadašnjeg menadžmenta koji je pompezno najavljivao i
kupovinu novog putničkog broda u kineskom brodogradilištu, nejasne su okolnosti pod kojim je “Bijeli svetac “ izgubio klasu i niko nije snosio odgovornost za potopljenje pomorske privrede.

Veliki jubilej za Crnu Goru, Bar, pet decenija linije Bar – Bari –Bar , 18.juna 2015. godine zvanično nije obilježen u državnoj kompaniji “Barska plovidba”. Sa ove vremenske distance, i svih dešavanja u međuvremenu, otvoreno je pitanje – da li je upravo i tim nečinjenjem da se proslavi pola stoljeća jedine redovne pomorske linije, najavljeno obustavljanje iste koje se dogodilo 3.decembra 2016. godine.
Pola godine kasnije u tursko rezilište upućen je “Sveti Stefan 2”, feribot star koliko “Vronskiy” koga danas “mjerkaju” kao potencijalni putnički brod koji bi mogao zaploviti na liniji Bar –Bari-Bar.
Podsjetimo, polovinom maja 2017. godine Crna Gora, primorska i pomorska država, je ostala bez putničkog broda.
Svetac je završio u starom gvožđu. Postignuta je cijena 265 dolara po toni, što znači da na račun Barske plovidbe turska kompanija koja je rezala brod trebala je da uplati oko milion dolara.

Avatar

Biljana Dabić

Pročitajte još

Leave a Reply

Pravila Komentarisanja
Uslovi Korišćenja